Výběr motorizace
Řada automobilek do vývoje elektrických vozidel investuje nemalé penÃze, protože pÅ™edpokládajÃ, že to bude hudba budoucnosti. SamozÅ™ejmÄ› elektromobily nejsou úplnÄ› tak ekologické, jak by se na prvnà pohled mohlo znát a zájemce o tento vůz bude jistÄ› také Å™eÅ¡it o dost vyÅ¡Å¡Ã cenu oproti splachovacÃmu motoru. Ceny se vÅ¡ak pravdÄ›podobnÄ› budou jeÅ¡tÄ› dost snižovat a uÅ¡etÅ™it se u tohoto vozidla dá také u dobÃjenà a to pokud máme na stÅ™eÅ¡e svého domu fotovoltaiku. Lidé si je také mnohdy kupujà kvůli technologiÃm, což můžeme vidÄ›t tÅ™eba u znaÄky Tesla, protože ta má propracovaný software vÄetnÄ› autopilota, takže pro mnoho nadÅ¡enců je to jasná volba. SamozÅ™ejmÄ› to nenà tak, že natankujeme plnou nádrž nafty a jedeme tÅ™eba 700 km.
U baterià je potÅ™eba poÄÃtat s tÃm, že nÃzké Äi vysoké teploty dojezd snižujà a když jsem plnÄ› naloženà a pustÃme si klimatizaci, tak se dostaneme na dost nižšà ÄÃsla. PÅ™i delÅ¡Ãch cestách nám proto systém plánuje zastávky u nabÃjeÄek, kde si dáme tÅ™eba pauzu na kafé a záchod.
NabÃjenÃ
Ceny za dobÃjenà dost závisà na tom, kde dobÃjÃme. Taková rychlonabÃjeÄka doplnà šťávu za krátkou dobu, ale cena za kWh je podstatnÄ› vyÅ¡Å¡Ã. Také bychom mÄ›li dbát na životnost svých bateriÃ. Je známo, že je baterii rozumné nevybÃt úplnÄ› do nuly a následnÄ› je lepÅ¡Ã pomalejÅ¡Ã plynulé dobÃjenÃ. SamozÅ™ejmÄ› tÅ™eba když jedeme na dovolenou, tak je pro nás výhodnÄ›jÅ¡Ã využÃt rychlonabÃjeÄky, abychom nemuseli zbyteÄnÄ› dlouho Äekat. Co se týÄe běžného dobÃjenÃ, tak dost záležà na tom, jaké jsou naÅ¡e možnosti.
NabÃjet z běžné zásuvky 230V lze, ale rychlost nenà opravdu nijak závratná. Proto je u majitelů rodinných domů výhodnÄ›jÅ¡Ã mÃt dobÃjecà zaÅ™Ãzenà zapojené na tÅ™i fáze 400 V.  Tato stanice samozÅ™ejmÄ› nÄ›co stojÃ, ale na druhou stranu nám vydržà po celou dobu vlastnictvà elektromobilu. Velmi Äasto je jejà poÅ™Ãzenà spojeno s poÅ™ÃzenÃm fotovoltaiky, abychom mohli hezky dobÃjet v pohodlà domova ze slunÃÄka.