Výběr motorizace
Řada automobilek do vývoje elektrických vozidel investuje nemalé peníze, protože předpokládají, že to bude hudba budoucnosti. Samozřejmě elektromobily nejsou úplně tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo znát a zájemce o tento vůz bude jistě také řešit o dost vyšší cenu oproti splachovacímu motoru. Ceny se však pravděpodobně budou ještě dost snižovat a ušetřit se u tohoto vozidla dá také u dobíjení a to pokud máme na střeše svého domu fotovoltaiku. Lidé si je také mnohdy kupují kvůli technologiím, což můžeme vidět třeba u značky Tesla, protože ta má propracovaný software včetně autopilota, takže pro mnoho nadšenců je to jasná volba. Samozřejmě to není tak, že natankujeme plnou nádrž nafty a jedeme třeba 700 km.
U baterií je potřeba počítat s tím, že nízké či vysoké teploty dojezd snižují a když jsem plně naložení a pustíme si klimatizaci, tak se dostaneme na dost nižší čísla. Při delších cestách nám proto systém plánuje zastávky u nabíječek, kde si dáme třeba pauzu na kafé a záchod.
Nabíjení
Ceny za dobíjení dost závisí na tom, kde dobíjíme. Taková rychlonabíječka doplní šťávu za krátkou dobu, ale cena za kWh je podstatně vyšší. Také bychom měli dbát na životnost svých baterií. Je známo, že je baterii rozumné nevybít úplně do nuly a následně je lepší pomalejší plynulé dobíjení. Samozřejmě třeba když jedeme na dovolenou, tak je pro nás výhodnější využít rychlonabíječky, abychom nemuseli zbytečně dlouho čekat. Co se týče běžného dobíjení, tak dost záleží na tom, jaké jsou naše možnosti.
Nabíjet z běžné zásuvky 230V lze, ale rychlost není opravdu nijak závratná. Proto je u majitelů rodinných domů výhodnější mít dobíjecí zařízení zapojené na tři fáze 400 V. Tato stanice samozřejmě něco stojí, ale na druhou stranu nám vydrží po celou dobu vlastnictví elektromobilu. Velmi často je její pořízení spojeno s pořízením fotovoltaiky, abychom mohli hezky dobíjet v pohodlí domova ze sluníčka.