V každém byznysu jde o získání dostatečného počtu zákazníků a dostatečného množství peněz od těchto. Podnikáním se vydělává, a tak je nezbytné dosáhnout toho, že tu klienti zaplatí dost na to, aby se dalo ze zisků žít a dál pokračovat v podnikání. Ani internetové podnikání není v tomto ohledu výjimkou. I internetovým podnikatelům jde o to, aby v první řadě vzbudili žádoucí zájem, získali si návštěvnost a díky té se pak splnilo to, oč jim tu jde. A podobně jsou na tom nejen ti, kdo na internetu podnikají.
Každý, kdo má své internetové stránky, tedy usiluje v první řadě o to, aby si ho všimlo co nejvíce lidí, o které mu jde. Někdy z celého světa, někdy třeba jen z určité oblasti, někdy je zájem jen o lidi mající určitou společnou vlastnost, ale vždy je zájem o dosažení co nejvyšší návštěvnosti, která následně přinese to, co se od ní očekává.
A když nejsou něčí stránky na internetu dostatečně navštěvované? Pak může tkvět problém i v tom, že se takové stránky nezobrazují v internetových vyhledávačích tak, jak by tomu mělo být. Když se hledajícím lidem po zadání jistého klíčového slova objeví dlouhý seznam relevantních odkazů a ten směřující na daný web je mezi ostatními nabídkami až kdesi hodně vzadu, je to beznadějné. Není naděje, že by si ho někdo všiml, dokud se takový odkaz nedostane do popředí.
A jak se do popředí, kde bude nepřehlédnutelný, dostane? Jedině s pomocí optimalizace pro internetové vyhledávače. To tato optimalizace, tedy SEO, dokáže učinit z ignorovaných nabídek nabídky sledované a snad i žádané.
A jak se optimalizuje? Nejlépe s pomocí odborníků, kteří logicky jako první provedou SEO audit, jímž zjistí, co je na onom webu špatně. Jak analýza klíčových slov, tak prozkoumání obsahu webu a zhodnocení jeho technických parametrů a dalších vlastností odhalí, co je nedokonalé a co se tedy musí v zájmu návštěvnosti onoho webu vylepšit. A pak se to vylepší, aby se zlepšilo postavení odkazu webu ve vyhledávačích, po čemž už následuje vytoužená vyšší návštěvnost.